۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۵۶۹۶۶۶
نماینده مجلس خبرگان رهبری مطرح کرد؛

پویایی و بالندگی حوزه در گرو حفظ و تداوم نگاه انقلابی است| ضرورت افزایش ‌آگاهی های سیاسی طلاب

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که پویایی و بالندگی حوزه در گرو حفظ و تداوم نگاه انقلابی در آن است، گفت: باید حوزه های علمیه برای دفاع و حراست از دین و انقلاب، طلاب انقلابی پرورش دهند.
امام جمعه قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره علمی آموزشی مدرسه علمیه فیضیه مازندران با اشاره به این که برگزاری این دوره علمی و تربیتی از جمله اقدامات ماندگار آیت الله فاضل استرآبادی(ره) است، گفت: این عالم وارسته در علم و عمل بهترین الگو برای طلاب جوان هستند.

وی با بیان این که آیت الله فاضل(ره) با تلاش و مجاهدت های خود یک مرکز دینی را در این منطقه از خود به یادگار گذاشته اند، افزود: ایشان همواره دغدغه اسلام، انقلاب و مسائل مربوط به حوزه و طلاب را داشتند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که شخصیت های ارزنده در مکتب این عالم انقلابی پرورش و تربیت شدند، گفت: امروز این افراد تربیت یافته در عرصه های مختلف این انقلاب نقش آفرینی می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی در بخش دیگری از سخنان خود ورود به حوزه و تحصیل در آن یک فضیلت است که نصیب طلاب شده است، بیان داشت: طلاب باید قدردان چنین فرصت های طلایی باشند که بخش مهمی از زندگی خود را در پایگاه امام زمان(عج) خواهند گذراند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که انتصاب حوزه علمیه به حضرت ولی عصر(عج) قرب و جایگاه آن را بسیار بالا برده است، افزود: به همین دلیل کسانی که وارد چنین پایگاه مهم دینی می شوند باید در همه امور الگوی جامعه باشند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که یک طلبه باید همه توان خود را بکار گیرند تا رضایت الهی و صاحب اصلی حوزه های علمیه را جلب کند، خاطرنشان کرد: اگر خدای ناکرده حضرت از ما ناراضی باشد قطع بدانیم که در زندگی موفقیتی حاصل نخواهیم کرد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی حفظ شأن و جایگاه روحانیت را امری مهم دانست و با بیان این که طلاب باید مراقب باشند اعمال، رفتار و گفتار صحیحی داشته باشند، افزود: رفتار و عمل یک طلبه باید جاذب باشد تا مردم به ویژه نسل جوان به سوی او گرایش بیشتری پیدا کنند.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که طلبه باید هر چه می تواند تلاش کند تا علم دین بیاموزد و اخلاق دینی را در خود تقویت کند، بیان داشت: طلاب به عنوان کسانی که هدایت فکری و دینی جامعه بر عهده دارند باید به خوبی بیاموزند تا بتوانند به جامعه منتقل کنند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طلاب باید در کنار مسائل علمی، اخلاقی و تربیتی، دایره اطلاعات خود را نسبت به مسائل روز گسترش دهند، خاطرنشان کرد: طلبه باید برای نقش آفرینی در جامعه از آخرین وضعیت پیرامونی خود مطلع باشد تا بتواند تحلیلی صحیح به مردم ارائه کند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی همچنین با تأکید بر این که طلاب سعی کنند ارتباط و تعامل خود با متن جامعه به ویژه نسل جوان را عمیق تر کنند، بیان داشت: باید در ارتباط با جوانان حرف های نو و تازه زده شود و این مسأله نیز نیازمند آشنایی کامل با فضا و شرایط پیرامونی است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که تلاش ها و فعالیت های طلاب در جامعه باید ماندگار و اثرگذار باشد، افزود: طلاب و روحانیان به عنوان ادامه دهندگان مسیر انبیا و اولیای الهی نقش بسیار مهمی در رسیدن جامعه به یک ارزش های معنوی و الهی عهده دار هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین بر ضرورت تقویت نگاه انقلابی در حوزه های علمیه تأکید کرد و گفت: حوزه به عنوان مهد انقلابی گری باید امروز نیز همان نگاه و رویکرد را مورد توجه قرار داده و در جامعه تسری بخشد.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با تأکید براین که انقلابی گری یکی از مهم ترین شاخص های حوزه علمیه بوده است، افزود: امروز نیز برای رشد و تقویت این نگاه در نظام اسلامی، ابتدا باید حوزه های علمیه این تفکر و نگاه را در خود تقویت کنند.

امام جمعه قائمشهربا بیان این که دشمنان داخلی و خارجی تلاش می کنند تا تفکر انقلابی گری را در جامعه کمرنگ کنند، بیان داشت: حوزه های علمیه یکی از مهم ترین مراکزی است که دشمن در تلاش است این تفکر را با ورود برخی جریان های منحرف کمرنگ کند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که پویایی و بالندگی حوزه در گرو حفظ و تداوم نگاه انقلابی در آن است، خاطرنشان کرد: باید حوزه های علمیه برای دفاع و حراست از دین و انقلاب، طلاب انقلابی پرورش دهند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات